Rintihanku

Kenapa
aku semakin gelap
aku semakin hitam
dilitupi titik-titik hitam

Kenapa
aku tidak digilap 
seperti selalu

Kenapa
engkau lupakan aku
biarkan aku
merana seperti ini

Tidakkah 
kau sayang kepada aku

Tidakkah 
kau takut kepada amanah
yang diberikan olehmu 
untuk manjagaku

Adakah
kau lupa
betapa pentingnya aku bagi dirimu

Adakah
kau ingat
bahawa
akulah yang penting
bagi dirimu

Aku takut
kalau aku dibiarkan begini
aku tidak akan dapat menjagamu
dalam hidup yang penuh onak duri ini

Aku takut kau akan jauh
dari sang Pencipta
kerana kau 
lupa kepadaku

Wahai pelindungku
tanpa engkau sedar
jasadmu yang melindungi aku daripada
terdedah kepada bahaya
di luar sana
Aku harap
kau tidak lupa akan kehadiranku
yang sentiasa
ingin dibelai
digilap
diberikan cahaya
dibukakan benteng-benteng 
yang melitupi diriku ini

Wahai pelindungku
aku hanya diamanahkan kepadamu

Apa kau akan jawab kepada pemilik diriku ini
apabila dia melihat 
aku tidak lagi
sepertimana yang diberikan sewaktu awal dulu
Apa?
Apa wahai orang yang diamanahkan untuk menjagaku?

Sedarlah,bangkitlah dari tidurmu
yang membuatkan kau alpa
leka

Jangan biarkan aku aku terus menderita
aku juga tidak ingin kau menderita kelak
Buangkan segala kekotoran dari diri ku ini

Wahai manusia....


"rintihan sang hati"


0 comments: